بهترین دبیران شیمی کنکور ایران

بیوگرافی محمد رضا آقاجانی معلم شیمی

استاد آقاجانی حدود ١٠ سال پیش شروع به تدریس کرده و در این دوره زمانی تمام تلاش‌هایش برای اجرای ایده‌های نو برای دانش‌آموزان بوده است. او تاکنون بیش از ٣٠ کتاب مختلف در زمینه شیمی کنکور تالیف نموده و به تبیین مفاهیم مختلف شیمی اختصاص داده است. این کتب از طریق انتشارات خانه شیمی ایران منتشر شده‌اند و میان آن‌ها، کتب معروفی چون “تیپ تست شیمی”، “٣٥ دقیقه شیمی”، “گنجینه نکات شیمی” و “بیمه‌نامه شیمی کنکور” می‌باشند.

لاس‌های شیمی استاد آقاجانی اغلب خشک و به طور کاملاً علمی است که ممکن است با لحن تدریس و طولانی بودن ساعات کلاس، حوصله دانش‌آموزان را زیر سوال ببرد! به نظر می‌رسد این ویژگی مستقیم و مستحکم در سبک شخصیتی او است، زیرا در کتب تالیفی‌اش، هیچ اثری از شوخی‌های فانتزی، انگیزشی‌ها یا تصاویر جذاب خارج از متن، یا هرگونه لحن غیرآموزشی به چشم نمی‌خورد.

نمی‌توان خشک بودن کلاس‌های شیمی استاد آقاجانی را به‌عنوان عامل بی‌کیفیتی یا کاستی در دانش استاد درنظر گرفت، اما می‌توان آن را یکی از نکات منفی کلاس‌های او دانست.

کی از نکات منفی که در نظرات دانش‌آموزان در نظرسنجی درباره تدریس شیمی استاد آقاجانی به چشم میخورد، ابتدا تک‌نفره بودن صحبت‌های او در طول کلاس است. به‌نظر می‌رسد که به سوالات به‌طور کامل پاسخ داده نمی‌شود و پس از ثبت‌نام، حتی پیام‌های مستقیم یا پرسشنامه‌های ارسالی در وب‌سایت خانه شیمی ایران بررسی نمی‌شود.

این درحالی است که ماز با ایجاد یک پلتفرم اختصاصی، مثلًا برای ارتباط با استاد هادیان فر، امکان رفع اشکال و پرسش سوالات را فراهم کرده و دانش‌آموزان می‌توانند سوالات خود را ارسال کرده و پاسخ را پس از مدتی دریافت نمایند.

استاد آقاجانی یکی از مدرسین شیمی در مجموعه تانلند است و به جز استاد رضا بابایی که یکی از برترین اساتید شیمی این مجموعه محسوب می‌شود، اساتید دیگری مانند استاد لطفی نیا و استاد مددی نیز در برگزاری کلاس‌های شیمی کنکور و پایه همکاری دارند.

بدون شک، بین کلاس‌های استاد بابایی و آقاجانی که از بهترین دبیران شیمی ایران هستند نمی‌توان یک گزینه انتخاب کرد، زیرا انتخاب بستگی به نیازها و توانمندی‌های هر دانش‌آموز دارد. اگر دانش‌آموز قوی و سریعی در حوزه شیمی است و به ویژه دانش‌آموزان رشته تجربی، ممکن است استاد بابایی یک انتخاب مناسب باشد.

اما اگر شما می‌خواهید از پایه‌های قوی شروع به یادگیری شیمی نمایید و دارای سطح متوسطی در این درس هستید، کلاس‌های محمدرضا آقاجانی ممکن است یک گزینه بهتر باشد.

از دیدگاه دانش‌آموزان، سوالات حل شده در کلاس سطح خوبی داشته و به‌طور کلی استاد محمدرضا آقاجانی کلاس را به شیوه‌ای جذاب اداره می‌کند و از بهترین اساتید شیمی کنکور ایران است و ، اما مشکل این است که سرعت تدریس او بالا نیست و هر مبحث در طول تدریس بارها تکرار می‌شود.